INFOLINIA: +48 94 712 88 88

Regulamin Szczecineckiej Wypożyczalni Rowerów

Regulamin korzystania z Systemu SWRM 
Szczecinecka Wypożyczalnia Rowerów Miejskich
 
I. Preambuła.
Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Systemu SWRM – Szczecinecki Rower Miejski, zwanego dalej SWRM, działającego na terenie Miasta Szczecinek.
Regulamin dostępny jest bezpłatnie na stronie internetowej www.rowery.szczecinek.pl oraz 
w aplikacji mobilnej. Wyciąg z Regulaminu dostępny jest także na Stacjach systemu SWRM .
 
II. Definicje     
2.1 Akcje specjalne - akcje promocyjne i informacyjne przeprowadzane dla Klientów Systemu SWRM w czasie funkcjonowania Systemu, służące jego promowaniu w zakresie pojawienia się nowych funkcjonalności Systemu SWRM lub nowych stacji rowerowych.
2.2 Aplikacja mobilna – oprogramowanie systemu SWRM działające na urządzeniach przenośnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, palmtopy czy tablety. Dostawcą Aplikacji mobilnej SWRM jest Comdrev Spółka z o.o.
2.3 Biuro Obsługi Klienta Systemu SWRM – Infolinia zapewniająca kontakt z Operatorem Systemu SWRM przy pomocy telefonu, pod numerem +48 94 374 35 73 poczty głosowej oraz poczty elektronicznej, pod adresem e-mail: info@rowery.szczecinek.pl
2.4 Filfri - nazwa własna systemu infrastruktury technicznej i teleinformatycznej stworzonej przez Comdrev Sp. z o.o., która jest dostawcą systemu informatycznego, w którym konieczna jest rejestracja w celu korzystania z Systemu SWRM.
2.5 Identyfikator Klienta –  numer telefonu komórkowego Klienta (Login) podany podczas rejestracji oraz 6-cyfrowy numer PIN nadany przez Klienta podczas procesu rejestracji w Systemie SWRM.
2.6 Klient - Użytkownik Systemu SWRM, który dokonał rejestracji w Systemie SWRM, na stronie internetowej, lub w aplikacji mobilnej zaakceptował Regulamin i Umowę, potwierdził rejestrację linkiem aktywacyjnym w wiadomości otrzymanej na podany podczas rejestracji adres e-mail oraz uiścił opłatę rejestracyjną w wysokości 19,00 zł brutto (słownie: dziewiętnastu złotych i 00/100).
2.7 Kwota doładowania – kwota wniesiona przez Klienta w formie przedpłaty (doładowania) na osobisty rachunek przedpłacony Klienta, całkowicie do wykorzystania na pokrycie opłat za korzystanie z systemu SWRM według Tabeli Opłat.
2.8 Linka zabezpieczająca – Łańcuch z zamkiem szyfrowym służący do zabezpieczenia roweru podczas postoju lub zwrotu roweru na stacji w przypadku pełnej stacji.
2.9 Mapa stacji Systemu SWRM – teren miasta Szczecinek, na którym zlokalizowane są stacje, przedstawiony na stronie internetowej www.rowery.szczecinek.pl, Stacjach rowerowych oraz w aplikacji mobilnej, w obrębie którego funkcjonuje system SWRM. 
2.10 Obszar systemu - granice administracyjne Miasta Szczecinek, w obrębie którego dozwolone jest korzystanie z rowerów Systemu SWRM zaznaczone na mapie Systemu.
2.11 Operator Systemu SWRM - podmiotem, który realizuje usługi związane z obsługą Systemu SWRM, jest Komunikacja Miejska Sp z.o.o w Szczecinku
2.12 Opłata rejestracyjna – jednorazowa, minimalna opłata w wysokości 19 zł uiszczana przez Klienta podczas rejestracji w Systemie SWRM warunkująca uprawnienie do rozpoczęcia korzystania z systemu. Kwota jest w pełni do wykorzystania na przejazdy przez Użytkownika SWRM
2.13 Organizator systemu SWRM – Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Szczecinku, 
ul. Cieślaka 4 78-400 Szczecinek.
2.14 Płatności Internetowe - systemy szybkich płatności online, których operatorami są zewnętrzni dostawcy usług przelewy24.pl.
2.15 Rachunek Klienta – osobisty rachunek Klienta w Systemie SWRM, na którym realizowane są uznania oraz obciążenia za korzystanie z Systemu  SWRM zgodnie z Tabelą Opłat.
2.16 Regulamin lub Regulamin Systemu SWRM - niniejszy regulamin opisuje reguły i warunki korzystania z Systemu SWRM, zakres praw, obowiązków oraz odpowiedzialności Operatora i Klienta, a także informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych. Akceptacja Regulaminu i spełnienie wszystkich warunków w nim określonych, stanowi wymóg niezbędny do przystąpienia i korzystania z systemu SWRM. Klient zawiera umowę z Operatorem systemu SWRM z chwilą rejestracji, akceptując Regulamin.
2.17 Rower – podstawowy pojazd systemu SWRM, służący do wypożyczenia i poruszania się w obszarze systemu po uprzednim wypożyczeniu ze stacji SWRM występujący w wersji standardowej
2.18 Serwis Systemu SWRM – obsługa techniczna systemu, zajmująca się konserwacją, alokacją i naprawami Systemu SWRM.
2.19 Stacja SWRM – miejsce wypożyczania oraz zwrotu rowerów przez Klientów, złożone ze stojaków wyposażonych w elektrozamki oraz terminal wyposażony w ekran dotykowy i oznakowane symbolem Systemu SWRM, wyposażone w stojaki rowerowe do których zwracane (parkowane) są rowery.
2.20 Stojak – Element stacji rowerowej wyposażony w elektrozamek - stanowisko do parkowania roweru w postaci specjalizowanego stojaka stanowiącego oparcie dla przedniego koła roweru.
2.23 System SWRM - działająca 24 godziny w ciągu doby infrastruktura techniczna i teleinformatyczna, oprogramowanie, urządzenia i rowery, służące realizacji usługi bezobsługowego, krótkoterminowego wypożyczania rowerów, określany w dalszej części Regulaminu również jako „Usługa” i „Wypożyczalnia”.
2.24 Tabela opłat – cennik usług i opłat Systemu SWRM, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu, dostępny na stronie internetowej rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl oraz w aplikacji mobilnej Szczecinecki Rower.
2.25 Umowa - porozumienie pomiędzy Klientem a Operatorem systemu SWRM ustalające wzajemne prawa i obowiązki określone w Regulaminie. Umowa zostaje zawarta w momencie akceptacji Regulaminu przez Klienta, potwierdzenia rejestracji w linku aktywacyjnym oraz uiszczenia jednorazowej opłaty rejestracyjnej podczas procesu rejestracji w Systemie SWRM.
2.26 Wypożyczenie roweru – rozpoczęcie korzystania z roweru SWRM liczone z chwilą otwarcia elektrozamka w stacji i uwolnienie uchwytu dokującego umieszczonego na wypożyczanym przez Uzytkownika rowerze. Naliczanie następuje według cennika standardowego. Wypożyczenie roweru dokładniej opisuje punkt VII. Regulaminu: „Wypożyczenie roweru”.
2.27 Zwrot roweru – zakończenie  korzystania z roweru przez Użytkownika  w dowolnej Stacji SWRM poprzez wsunięcie uchwytu dokującego znajdującej się w przedniej części roweru do stanowiska wyposażonego w elektrozamek i poprawne jego zamknięcie i rozliczenie . Zwrot roweru opisuje punkt IX. Regulaminu: „Zwrot roweru”.
 
III Dostęp do Usługi
3.1 Pełny dostęp do Usługi jest możliwy przy spełnieniu przez urządzenie końcowe Klienta następujących łącznych wymogów technicznych:
● posiadanie urządzenia mobilnego z aktywnym numerem komórkowym z systemem operacyjnym Android lub iOS 
● posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (adresu e-mail), umożliwiającego kontakt z Operatorem / Infolinią SWRM,
● posiadanie dostępu do urządzenia umożliwiającego przeglądanie stron internetowych z zainstalowanym system operacyjnym umożliwiającym działanie tego urządzenia wraz z zainstalowaną jedną z przeglądarek internetowych: Mozilla FireFox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Safari.
● posiadanie aktywnego połączenia z siecią Internet,
● posiadanie w używanej przez Klienta przeglądarce internetowej włączonej obsługi skryptów Java Script (domyślnie włączona w przeglądarce internetowej),
3.2. Operator Systemu SWRM informuje, iż możliwe jest także korzystanie z innych systemów operacyjnych oraz przeglądarek internetowych w urządzeniu końcowym, o którym mowa powyżej, jednakże w takiej sytuacji, ze względów technologicznych nie może zapewnić poprawnego działania.
3.3. Operator zapewnia także najnowszą wersję Aplikacji Mobilnej dostępnej na urządzenia z systemem operacyjnym iOS i Android. Aby aplikacja działała poprawnie należy zawsze instalować najnowszą, dostępną wersję oraz posiadać najnowsze oprogramowanie zainstalowane na urządzeniu końcowym Użytkownika.
 
IV Warunki ogólne korzystania z Systemu SWRM
4.1 Warunkiem korzystania z Systemu SWRM jest przeprowadzenie przez Klienta procedury rejestracji na stronie rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl lub w aplikacji mobilnej Szczecinecki Rower. Procedura polega na podaniu przez Klienta wymaganych, prawidłowych i prawdziwych danych personalnych (imię i nazwisko) i danych kontaktowych (adres e-mail oraz numer telefonu), akceptacji postanowień Regulaminu, przeprowadzeniu poprawnej weryfikacji adresu e-mail, klikając w link otrzymany drogą mailową na adres podany podczas rejestracji oraz dokonanie opłaty rejestracyjnej w wysokości 19 zł.
4.2 Podanie i udostępnienie danych osobowych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu korzystania z Systemu SWRM. Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych znajduje się w pkt. VI poniżej.
4.3 Operator Systemu SWRM wyda Klientowi rower do korzystania na zasadach i warunkach zawartych w Regulaminie. Klient zobowiązuje się przestrzegać warunków Regulaminu, w szczególności uiszczać opłaty za wypożyczenie roweru na wskazany przez Operatora rachunek bankowy, za pośrednictwem indywidualnego konta w Systemie SWRM oraz używać roweru zgodnie z jego przeznaczeniem.
4.4 Warunkiem korzystania z Systemu SWRM  jest posiadanie przez Klienta na Rachunku Klienta środków finansowych w wysokości minimum 10,00 zł (słownie: dziesięć 00/100), przy czym kwota ta dotyczy uprawnienia do wypożyczenia jednego roweru.
W przypadku  jednorazowego wypożyczenia kilku rowerów ( maksymalnie 5 ) warunkiem koniecznym jest posiadanie  przez Klienta na Rachunku Klienta środków finansowych w wysokości minimum 10 zł brutto (słownie: dziesięć złotych 00/100) na każdy wypożyczony rower. Użytkownik powinien również każdorazowo zabezpieczyć kwotę, którą zamierza wykorzystać na przejazdy realizowane w Systemie SWRM
4.5. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za rower od momentu jego wypożyczenia - pobrania go ze Stacji, do momentu zwrotu roweru - wstawienia go do Stacji i zakończenia procedury zwrotu roweru, z zastrzeżeniem punktu 4.6 niniejszego rozdziału Regulaminu. Klient odpowiada w szczególności za wszelkie uszkodzenia powstałe z jego winy, od chwili wypożyczenia roweru z dowolnej Stacji, do momentu zwrotu roweru, na dowolnej Stacji poprzez wprowadzenie uchwytu dokującego do elektrozamka
4.6 Osoby małoletnie, które nie ukończyły 18-go roku życia lub inne osoby o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, muszą przed zawarciem Umowy przekazać Operatorowi pisemną zgodę rodziców lub innych przedstawicieli ustawowych (opiekunów prawnych) - do zawarcia Umowy oraz oświadczenie o akceptacji Regulaminu, przejęciu przez rodziców lub innych przedstawicieli ustawowych (opiekunów prawnych) odpowiedzialności z tytułu ewentualnych szkód powstałych w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy, a także innych szkód wyrządzonych z winy osoby małoletniej. Wzór oświadczenia dostępny jest na stronie internetowej rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl (załącznik nr 1). Podpisane oświadczenie musi być doręczone Operatorowi poprzez wysłanie go listem poleconym na adres Operatora Systemu SWRM.
4.7 Klient ma obowiązek natychmiast powiadomić Biuro Obsługi Klienta Systemu SWRM o kradzieży roweru dokonanej podczas wypożyczenia roweru oraz niezwłocznego zgłoszenia tego faktu w miejscowej jednostce Policji.
Klient odpowiada za kradzież wypożyczonego roweru i ponosi za to odpowiedzialność finansową w przypadku jeżeli kradzież wynika z niewłaściwego zabezpieczenia przed kradzieżą w czasie wypożyczenia, w tym np. niewprowadzenie roweru do elektrozamka stacji rowerowej niezabezpieczenie roweru zapięciem szyfrowym podczas zwrotu roweru do przepełnionej stacji.
4.8 Użytkowanie wypożyczonego roweru jest dozwolone na terenie miasta Szczecinek na obszarze określonym przez Operatora Systemu SWRM, przedstawionym na stronie internetowej www.rowery.szczecinek.pl, swrm.szczecinek.pl oraz w aplikacji mobilnej.
 
V. Odpowiedzialność / Zobowiązanie Klienta.
5.1. Klient jest odpowiedzialny za korzystanie z roweru zgodnie z warunkami Regulaminu oraz przepisów Kodeksu Drogowego.
5.2. Klient zobowiązuje się zakończyć wypożyczenie w stanie niepogorszonym od stanu, w którym Klient wypożyczył rower.
5.3. Klient zobowiązuje się zapewnić w czasie wypożyczenia prawidłowe i skuteczne zabezpieczenie roweru przed kradzieżą i wszelkimi uszkodzeniami, w tym zabezpieczenie roweru poprzez prawidłowy zwrot i zamkniecie w stacji lub przypięcie roweru przy pomocy zapięcia szyfrowego gdy stacja jest pełna
5.4. Udostępnienie przez Klienta roweru, konta lub kodu do zapięcia szyfrowego osobie trzeciej jest działaniem wbrew postanowieniom Regulaminu i nie zwalnia Klienta z odpowiedzialności za jego uszkodzenie bądź kradzież (w sytuacji określonej w pkt 4.7 Regulaminu), aż do momentu zakończenia wypożyczenia.
5.5 Klient ponosi pełną odpowiedzialność za skutki zdarzeń powstałych w wyniku naruszenia obowiązującego prawa oraz Regulaminu podczas korzystania z Systemu SWRM. Operator Systemu nie ponosi odpowiedzialności z tego tytułu.
5.6 Zabronione jest korzystanie z Systemu SWRM przez osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii, a także leków i substancji, których użycie stanowi przeciwwskazanie do kierowania pojazdami.
5.7 Korzystanie z rowerów w ramach Systemu SWRM może się odbywać wyłącznie w celach niekomercyjnych i wyłącznie do użytku osobistego Klienta.
5.8 Klient w razie zniszczenia/uszkodzenia infrastruktury Systemu SWRM (rowerów, Stacji, terminali) wynikającego z niewłaściwego korzystania lub z naruszenia postanowień Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, będzie zobowiązany do pokrycia wszelkich kosztów naprawy oraz doprowadzenia zniszczonej/uszkodzonej infrastruktury do stanu sprzed zniszczenia/uszkodzenia.
Operator wystawi Klientowi rachunek lub fakturę VAT za wykonanie naprawy zniszczonej/uszkodzonej infrastruktury Systemu SWRM.
5.9 Celowe uszkodzenie infrastruktury Systemu SWRM spowoduje złożenie przez Operatora Systemu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa do organów ścigania, powstanie po stronie uszkadzającego odpowiedzialności odszkodowawczej za dokonane uszkodzenia/zniszczenia, oraz konieczność poniesienia przez sprawcę wszelkich kosztów powstałych na skutek dokonanego uszkodzenia/zniszczenia.
5.10. W przypadkach zawinionych przez Klienta wszelkie ewentualne szkody, powstałe na skutek niezrealizowania lub nieprawidłowego wykonania umowy, ponosi Klient.
5.11 Zabrania się Klientowi przewozu rowerów wszelkimi środkami transportu prywatnego.
5.12 W przypadku utraty/uszkodzenia/zniszczenia roweru przez Klienta określonych w przypadkach wskazanych w punkcie 4.7 lub 5.8 Regulaminu, całkowity koszt odtworzenia roweru, pokrywa Klient.
5.13 Klient zobowiązany jest do niezwłocznego pokrycia wszelkich kosztów, kar, mandatów oraz opłat administracyjnych, nałożonych na niego w związku z użytkowaniem roweru wbrew obowiązującym przepisom prawa oraz Regulaminowi.
5.14 Przekroczenie przez Klienta 12 godzinnego okresu wypożyczenia roweru skutkuje dodatkowymi kosztami określonymi w Tabeli Opłat.
5.15 W przypadku, gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku lub kolizji, Klient zobowiązany jest do spisania oświadczenia lub wezwania na miejsce zdarzenia Policji. Klient jest zobligowany do poinformowania o tym fakcie Biura Obsługi Klienta, natychmiast po wystąpieniu takiego zdarzenia.
 
VI. Rejestracja oraz Zasady przetwarzania danych osobowych
 
6.1 Rejestracja Klienta w Systemie SWRM odbywa się w aplikacji mobilnej lub na stronie rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl i jest warunkiem koniecznym, do korzystania z Systemu SWRM.
6.2 Aby zarejestrować się w Systemie SWRM konieczne jest podanie następujących danych:
● imię,
● nazwisko,
● adres e-mail,
● numer telefonu w formacie 48 xxx xxx xxx.
Numer telefonu podany przez Klienta podczas procesu rejestracji jest zarazem Loginem (identyfikatorem Klienta) w Systemie SWRM. Klient może  również zalogować się do Systemu nazwą konta i hasłem lub numerem telefonu i PINem podanymi podczas rejestracji
6.3 Podanie i udostępnienie danych osobowych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu korzystania z Systemu SWRM.
Podczas rejestracji Klient musi zaakceptować Regulamin Systemu SWRM – w celu zawarcia umowy z Operatorem Systemu SWRM. Podanie danych i akceptacja Regulaminu jest niezbędna w celu założenia konta i korzystania z Systemu SWRM.
6.5 Administratorem danych osobowych jest Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Szczecinku, ul. Cieślaka 4 78-400 Szczecinek tel: +48 94 374 35 73 e-mail: miejkom@km.szczecinek.pl NIP 673-000-60-01 REGON 330032817 
6.6 W przypadku pytań dotyczących ochrony danych osobowych prosimy o kontakt w następujący sposób:
● kontakt e-mailowy pod adresem miejkom@km.szczecinek.pl
● kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Szczecinku, ul. Cieślaka 4 78-400 Szczecinek,
6.7 Dane osobowe podane przez Klienta przetwarzane są przez Operatora Systemu SWRM wyłącznie na potrzeby działania Systemu, w celu wykonania Umowy, rozpatrywania reklamacji oraz w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń.
6.8 Podstawą przetwarzania przez administratora danych osobowych Klienta jest niezbędność do zawarcia i wykonania umowy z Klientem, do zawarcia której dochodzi poprzez akceptację Regulaminu Systemu SWRM przez Klienta, chęć zapewnienia rowerowego transportu miejskiego, co stanowi zadanie własne Gminy, obowiązek wypełnienia zobowiązań prawnych, a także prawnie uzasadniony interes (w szczególności ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń).
6.9 Odbiorcami danych osobowych Klientów będą:
● Operator Systemu SWRM,
● Comdrev Sp. z o.o./Filfri jako dostawca infrastruktury teleinformatycznej,
● podmioty działające na zlecenie Operatora Systemu SWRM w jego imieniu, które dostarczają i wspierają systemy teleinformatyczne Operatora SWRM (ogólną infrastrukturę teleinformatyczna, pocztę elektroniczną, itp.),
● niezależni administratorzy – usługodawcy obsługujący płatności internetowe oraz za pomocą kart kredytowych i debetowych,
● podmioty publiczne upoważnione w ramach obowiązującego prawa do otrzymania danych osobowych (np. policja).
Dane osobowe udostępniane będą jedynie wówczas, gdy będzie ku temu podstawa prawna. W przypadku podmiotów świadczących usługi na rzecz administratora lub Operatora Systemu SWRM (tj. działających na ich zlecenie i w ich imieniu) administrator lub Operator zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych, a dane zostaną powierzone jedynie podmiotom gwarantującym odpowiedni poziom bezpieczeństwa powierzanych danych osobowych.
Administrator i Operator Systemu SWRM zapewnia, że wszyscy jego pracownicy i współpracownicy przetwarzający dane osobowe Klientów zostali do tego upoważnieni, a także zobowiązani do zachowania wszelkich informacji w poufności i tajemnicy.
6.10 W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klient ma prawo:
● zażądać, abyśmy udzielili bliższych informacji dotyczących sposobu wykorzystywania jego danych osobowych,
● zażądać, abyśmy umożliwili dostęp do danych osobowych oraz przekazali kopię danych, które zostały nam przekazane,
● otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które nam zostały przekazane oraz – o ile jest to technicznie możliwe – zażądać przekazania tych danych innemu administratorowi bez przeszkód, jeżeli ich przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany,
● zażądać, abyśmy sprostowali wszelkie niedokładności w danych, które posiadamy,
● zażądać, abyśmy usunęli wszelkie dane, do przetwarzania których nie posiadamy już podstaw prawnych,
● zgłosić sprzeciw wobec danego przetwarzania w oparciu o uzasadniony interes z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta, chyba że nasze podstawy przetwarzania mają charakter nadrzędny wobec interesów, praw i wolności Klienta,
● zażądać ograniczenia przetwarzania danych, np. na czas rozpatrywania skargi,
● wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Z praw wskazanych powyżej można skorzystać poprzez: (1) kontakt e-mailowy pod adresem miejkom@km.szczecinek.pl (2) kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres siedziby Operatora Systemu SWRM lub administratora danych.
6.11 Podane dane osobowe oraz dane zebrane na podstawie aktywności Klienta (np. trasy czy miejsce wypożyczenia i zwrotu) nie podlegają jakiejkolwiek czynności profilowania, ani nie są podstawą zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
6.12 Każdy Klient, który dokonał procedury rejestracji, po zalogowaniu się do swojego konta w Systemie SWRM, posiada dostęp do wszystkich swoich danych, ma możliwość ich aktualizacji w Systemie SWRM oraz dostęp do transakcji i wypożyczeń przez okres trwania Umowy.
6.13 Dane osobowe przetwarzane będą przez administratora i Operatora tak długo, jak długo Klient będzie posiadał konto w Systemie SWRM, będzie to niezbędne, aby świadczyć usługi lub przez okres świadczenia usług wypożyczalni rowerów na rzecz Organizatora Systemu SWRM. Operator będzie także przechowywać dane osobowe Klienta w razie potrzeby, aby dotrzymać zobowiązań prawnych, rozstrzygać spory lub egzekwować postanowienia zawartych umów (w szczególności wobec Organizatora Systemu SWRM, jak i Klientów).
W przypadku braku konieczności przetwarzania danych osobowych Klientów w celach określonych w Regulaminie, usuniemy dane osobowe Klienta.
6.14 Operator zastrzega sobie możliwość kontaktowania się z Klientem wyłącznie w sprawach związanych z realizacją Umowy.
 
VII Formy płatności.
7.1 Użytkownik wnosi opłatę za korzystanie z Systemu SWRM poprzez dokonanie wpłaty na dedykowany rachunek przedpłacony, tj. rachunek bankowy utworzony przez Operatora w celu umożliwienia Klientowi korzystania z Systemu SWRM.
Wpłata na rachunek przedpłacony odbywa się przy użyciu portalu obsługi płatności internetowych PayU lub przelewy24.pl zaimplementowanego na stronie rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl po zalogowaniu się Klienta na jego konto w Systemie SWRM.
7.2 Za prawidłowo zaksięgowaną wpłatę uznaje się moment, kiedy środki finansowe znajdą się na rachunku przedpłaconym Klienta.
 
  
VIII. Wypożyczenie roweru.
8.1. Warunkiem wypożyczenia roweru jest posiadanie aktywnego konta w Systemie oraz posiadanie dodatniego salda na Rachunku Klienta, nie mniejszego niż 10,00 zł brutto (słownie dziewiętnaście 00/100).
Wymagane jest również posiadanie przez Użytkownika aktywnego numeru telefonu komórkowego umożliwiającego stały kontakt z Biurem Obsługi Klienta Systemu SWRM.
8.2 Rower można wypożyczyć na dowolnej Stacji SWRM po zalogowaniu się do terminala stacji lub aplikacji mobilnej Systemu SWRM Identyfikatorem Klienta (numer telefonu komórkowego w formacie 48 xxx xxx xxx) podanym przy rejestracji oraz postępując zgodnie z wyświetlanymi w terminalu stacji lub aplikacji mobilnej komunikatami.
8.3 Klient, przed pobraniem wybranego roweru ze Stojaka, zobowiązany jest do upewnienia się, że rower jest przydatny do umówionego użytku.
Klient powinien sprawdzić w szczególności czy opony roweru są napompowane, nakrętki na kołach zakręcone z odpowiednią siłą, łańcuch nie jest zbyt luźny, hamulce są sprawne, czy kierownica nie jest zbyt luźna oraz czy posiada zamocowany do ramy uchwyt dokujący z chipem RFID. Jeżeli pomimo kilkukrotnego skanowania QR kodu umieszczonego na rowerze elektrozamek nie otwiera się należy pobrać inny dostępny rower i skontaktować się z BOK w celu ewentualnego rozliczenia nieodbytego przejazdu i zgłoszenia usterki.
8.4 W przypadku wykrycia nienależytego stanu roweru lub jakiejkolwiek usterki w rowerze, Klient zobligowany jest do zwrócenia roweru do najbliższej Stacji i poinformowania o tym fakcie Biura Obsługi Klienta Systemu SWRM podając numer boczny roweru.
8.5 Rower wyposażony jest w koszyk umieszczony na przedniej części roweru. Koszyk przystosowany jest do przewozu drobnych rzeczy o wadze nieprzekraczającej 15 kg.
Kategorycznie zabrania się przewożenia w koszyku dzieci.
Rzeczy cięższe umieszczone w koszyku mogą ulec zniszczeniu, za co Operator nie ponosi odpowiedzialności. Zabrania się przewożenia ostrych rzeczy wystających poza obręcz koszyka.
W razie wypadku lub innego incydentu powstałego na skutek niewłaściwego użytkowania koszyka przez Klienta, Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia przedmiotów lub towarów przewożonych w koszyku.
8.6 Maksymalne obciążenie roweru przeznaczonego do użytku przez 1 osobę nie może przekroczyć 90 kg.
8.7 Rower wypożyczony w Systemie SWRM należy używać zgodnie z jego przeznaczeniem. Rower będący środkiem transportu miejskiego służy do przemieszczania się pomiędzy Stacjami SWRM. Rower nie jest przeznaczony do jazdy wyczynowej, jazdy poza utwardzonymi nawierzchniami, wyścigów oraz pchania lub ciągnięcia jakiejkolwiek rzeczy lub osoby.
8.8 W przypadku jakichkolwiek problemów z wypożyczeniem roweru na danej Stacji, Klient powinien natychmiast skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Systemu SWRM. Pracownik Infolinii poinformuje o możliwym do zastosowania rozwiązaniu.
8.11 Zabrania się wykorzystywania jakiegokolwiek zabezpieczenia, które nie jest elementem Systemu SWRM, do blokowania roweru w Stacji. W przypadku wykrycia takiego zabezpieczenia, Operator zastrzega sobie prawo do jego usunięcia, obciążając kosztami takiego działania Klienta zgodnie z Tabelą Opłat.
8.12 Zabrania się wstawiania, a w szczególności przypinania jakichkolwiek innych rowerów do Stacji, za pomocą jakiegokolwiek zapięcia.
 
IX. Czas trwania wypożyczenia.
9.1 Klient ma obowiązek zwrócić rower najpóźniej przed upływem dwunastej godziny wypożyczenia.
9.2 Przekroczenie czasu wypożyczenia roweru skutkuje rozpoczęciem działań zabezpieczających i powoduje naliczenie opłat zgodnie z Tabelą opłat
9.3 Wymóg wskazany w pkt. 9.1 nie dotyczy Klientów biorących udział w akcjach specjalnych.
 
X. Zwrot roweru.
10.1 Zwrot roweru może zostać dokonany przez Klienta w dowolnej Stacji poprzez wstawienie roweru do wybranego stojaka i umieszczenie w elektrozamku uchwytu dokującego, znajdującego się  w przedniej części roweru. Klient powinien upewnić się, czy rower został prawidłowo zamknięty, poprzez sprawdzenie stanu zamknięcia poprzez pociągnięcie roweru do tyłu. Prawidłowy zwrot zostanie zasygnalizowany komunikatem głosowym.
Nie jest konieczne dokonywanie żadnych innych czynności. Rower zostanie rozpoznany w Systemie SWRM i automatycznie rozliczony.
10.2 W przypadku braku wolnego miejsca w Stacji (stacja jest przepełniona i nie ma wolnego stojaka), Klient zobowiązany jest do zwrotu roweru możliwie najbliżej stacji używając do tego celu nóżki w którą wyposażony jest każdy z rowerów oraz zapięcia szyfrowego znajdującego się w koszyku i skorzystać z funkcji ZWROT w terminalu stacji lub aplikacji mobilnej
10.3 Jeśli procedura zwrotu roweru przebiegnie niepoprawnie z winy Klienta, ponosi on odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone zawinionym działaniem na rzecz Operatora.
 
XI Naprawy i Awarie
11.1. Wszelkie awarie powinny być zgłaszane telefonicznie do Biura Obsługi Klienta Systemu SWRM pod numerem telefonu +48 94 712 88 88 lub w aplikacji mobilnej 
W przypadku każdej awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę Klient musi się zatrzymać, powiadomić telefonicznie o tym Biuro Obsługi Klienta Systemu SWRM oraz odprowadzić rower do najbliższej Stacji SWRM.
11.2. Klient zobowiązuje się postępować w sposób ograniczający możliwości wyrządzenia szkody lub ponoszenia odpowiedzialności z jakiegokolwiek tytułu z powodu niewłaściwego użycia roweru. Klient ma obowiązek posiadania możliwości nawiązania kontaktu z Biurem Obsługi Klienta Systemu SWRM przez cały czas wypożyczenia roweru.
11.3. Zabronione jest samodzielne dokonywanie jakichkolwiek napraw, modyfikacji, czy wymiany części w wypożyczonym rowerze. Jedynym uprawnionym podmiotem do tych działań jest Serwis SWRM
 
 
XII. Opłaty
12.1 Wysokość opłaty za wypożyczenie roweru określa Tabela opłat dostępna na stronie rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl w aplikacji mobilnej oraz na Stacjach (załącznik nr. 2 do Regulaminu). Opłata naliczana jest według liczby minut wypożyczenia roweru, począwszy od momentu zwolnienia zamka w procesie wypożyczenia, kończąc w momencie zakończenia wypożyczenia – prawidłowego zwrotu roweru do Stacji.
12.2 Opłaty za korzystanie z roweru zależą od długości czasu wypożyczenia.
12.3 W przypadku, gdy opłaty należne Operatorowi za korzystanie z roweru przekroczą środki posiadane na Rachunku Użytkownika, Użytkownik zobowiązany jest do doprowadzenia Rachunku Użytkownika do salda co najmniej 0,00 złotych w terminie do 7 dni
 
XIII. Reklamacje.
13.1 Reklamacją jest zgłoszenie przez Klienta poprzez kontakt z BOK na adres mailowy miejkom@km.szczecinek.pl żądania zwrotu opłaty z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi.
13.2 Wszelkie reklamacje związane z usługami świadczonymi w oparciu o przedmiotowy Regulamin należy składać do Operatora Systemu SWRM za pośrednictwem strony rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl po zalogowaniu się na konto użytkownika. Inne formy zgłaszania reklamacji są niedozwolone.
13.3 Operator Systemu SWRM rozpatrzy zgłoszoną reklamację w terminie 21 dni od daty jej wniesienia lub uzupełnienia.
W przypadku uzupełnienia reklamacji, termin rozpatrzenia reklamacji zaczyna biec od dnia doręczenia dokumentów uzupełniających, dodatkowych wyjaśnień lub informacji.
W następnej kolejności Klientowi wysłana zostanie informacja zwrotna na adres e-mail wskazany podczas rejestracji.
13.4 W wypadku spraw, których stopień trudności uniemożliwia rozpatrzenie w ww. terminie dopuszczalne jest wydłużenie czasu rozpatrzenia do 30 dni, z uprzednią informacją dla wnoszącego reklamację o takiej konieczności.
13.5 Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpoczęciem rozpatrywania reklamacji Operator Systemu SWRM zwraca się z prośbą do składającego reklamację o uzupełnienie w niezbędnym zakresie.
13.6 Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Użytkownika z obowiązku terminowej realizacji już wymagalnych zobowiązań wobec Operatora Systemu SWRM i uiszczenia należnej i wymagalnej opłaty w terminie do 7 dni od zdarzenia.
13.7 Klient ma prawo do odwołania się od decyzji wydanej przez Operatora Systemu SWRM w terminie 14 dni od jej doręczenia Klientowi.
Odwołania rozpatrywane są w terminie 21 dni od dnia ich wpłynięcie na adres e-mail: miejkom@km.szczecinek.pl
Klient ma prawo złożyć wniosek do Operatora o ponowne rozpatrzenie sprawy będącej przedmiotem decyzji wydanej w wyniku reklamacji.
13.8  Postępowanie reklamacyjne uznaje się za wyczerpane również, gdy Operator Systemu SWRM nie zapewni informacji zwrotnej na wniesioną reklamację. 
13.9. W przypadku reklamacji rozpatrzonych pozytywnie, wysokość środków podlegających reklamacji są zwracane na Rachunek Przedpłacony Klienta na poczet kolejnych wypożyczeń.
 
 
XIV. Odstąpienie od umowy.
14.1 Użytkownik ma prawo do odstąpienia od Umowy zawartej z Operatorem Systemu SWRM, bez składania żadnych dodatkowych wyjaśnień, w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia.
W tym celu Użytkownik przesyła na adres Operatora: miejkom@km.szczecinek.pl lub info@rowery.szczecinek.pl oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. 
14.2 Warunkiem korzystania z Systemu SWRM w przypadku konsumenta przed upływem 14 dni, od dnia zawarcia Umowy jest zażądanie rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia. W takim przypadku Klient zobowiązany będzie do zapłaty należności za świadczenia spełnione do chwili poinformowania o odstąpieniu od Umowy.
W przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta, gdy saldo Rachunku Klienta jest ujemne, Klient zobowiązany jest do doprowadzenia do salda 0,00 zł (słownie zero złotych), w terminie 7 dni od dnia odstąpienia od Umowy.
14.3 Środki finansowe wpłacone na Rachunek Klienta podlegają zwrotowi w przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta w terminie do 14 dni od dnia jej zawarcia.
Powyższe nie dotyczy jednak sytuacji, w której za zgodą Klienta usługa została zrealizowana przed upływem terminu przewidzianego na odstąpienie od zawartej Umowy.
 
XV. Wypowiedzenie umowy.
15.1 Klient ma prawo wypowiedzieć Umowę w dowolnym czasie. Wypowiedzenie Umowy powinno zostać przesłane w formie elektronicznej na adres mailowy miejkom@km.szczecinek.pl wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację Klienta wprowadzone przy rejestracji do Systemu SWRM tj.
● imię i nazwisko,
● numer telefonu (Login)
● adres e-mail podany w trakcie rejestracji
● numer konta bankowego, na który ma zostać dokonany zwrotu pozostających na Rachunku Klienta środków finansowych.
 
15.2 W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Klienta, gdy saldo Rachunku Klienta jest ujemne, Klient zobowiązany jest do doprowadzenia go do salda 0,00 zł (słownie zero złotych), w terminie 7 dni od dnia złożenia wypowiedzenia, niezależnie od postanowienia punktu 12.3 Regulaminu.
15.3 Operator zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia Umowy z ważnych przyczyn, tj. w przypadku naruszania przez Klienta postanowień Regulaminu takich jak:
 
● nieuregulowanie opłaty za przekroczenie dwunastogodzinnego okresu wynajmu roweru,
● nieuregulowanie wpłaty za ewentualne zniszczenia infrastruktury Systemu SWRM,
● nieuregulowanie w ciągu 7 dni ujemnego salda konta, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu Klienta do zaniechania lub usunięcia naruszeń.
 
XVI. Postanowienia końcowe.
16.1 Korzystanie z System SWRM wymaga:
● odpowiedniego stanu zdrowia Klienta, umożliwiającego bezpieczne korzystanie z roweru;
● posiadania umiejętności i uprawnień do poruszania się rowerem;
● znajomości przepisów ruchu drogowego, a w szczególności ustawy prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. (Dz. U. Nr 98, poz. 602 z póź. zm.).
16.2 Operator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Klienta podczas rejestracji w Systemie SWRM lub na inny wskazany przez Klienta adres e-mail z miesięcznym wyprzedzeniem, chyba że zmiana wynika z bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, których wprowadzenie nastąpiło szybciej. Użytkownik może wypowiedzieć Umowę przy czym wypowiedzenie winno być przesłane na adres siedziby Operatora w terminie do wprowadzenia zmian Regulaminu w życie. Brak wypowiedzenia w określonym terminie oznacza akceptację wprowadzonych zmian w Regulaminie przez Klienta
16.3 W przypadku naruszenia któregokolwiek z postanowień Regulaminu skutkującego powstaniem szkody na rzecz Operatora, Operator zastrzega sobie możliwość blokady konta Klienta w Systemie SWRM do czasu wyjaśnienia sprawy.
16.4 W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
 
16.5 Regulamin wchodzi w życie od 27.07.2023 i obowiązuje do 31.11.2025
 
 
Załącznik nr 1
 
OŚWIADCZENIE O PRZYSTĄPIENIU ZA ZGODĄ RODZICA
 
Stosownie do wymogów punktu 3.7 Regulaminu odpłatnej samoobsługowej wypożyczalni rowerów miejskich SWRM w Szczecinku ja niżej podpisany/a …………………………………..…………………, legitymujący/a się dowodem osobistym/paszportem* numer: …………………………, posiadający/a numer PESEL: …………………, zamieszkały/a ……………………………….., jako przedstawiciel ustawowy: …………………………..…………………..…… (imię i nazwisko małoletniego), zamieszkałego …………………….., posiadającego numer PESEL: ………………….., niniejszym oświadczam, iż:
1.    Wyrażam zgodę na przystąpienie przez ww. małoletniego do systemu odpłatnej samoobsługowej wypożyczalni rowerów miejskich SWRM w Szczecinku dalej zwanego Systemem, zgodnie z regulaminem dostępnym na stronie rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl i 
2.    Zapoznałem/am się z ww. regulaminem, akceptuję jego treść i wyrażam zgodę na postanowienia ww. Regulaminu, w tym także dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych;
3.    Zobowiązuję się do pokrycia wszelkich ewentualnych szkód i roszczeń powstałych w związku z korzystaniem przez ww. małoletniego z Systemu SWRM.
4.    Oświadczam, że ww. małoletni posiada ważną kartę rowerową lub prawo jazdy odpowiedniej kategorii;
 
 
 
 
 
………………………..
(miejscowość, data)
………………………………
(imię i nazwisko)
* – niepotrzebne skreślić
 
 
 
Załącznik nr 2
TABELA OPŁAT dla Rowerów SWRM (kwoty brutto)
CENNIK SZCZECINECKIEGO ROWERU MIEJSKIEGO
 
Jednorazowa, opłata rejestracyjna – 19 zł.
Od 0 do 20 minuty – 0 zł.
Od 20 do 60 minuty* – 0,5 zł.
Od 61 do 120 minuty* – 1 zł.
Od 121 do 180 minuty* – 2 zł.
Każda następna godzina* – 3 zł.
Rezerwacja roweru na 30 minut - 1 zł.
 
Minimalna kwota niezbędna do wypożyczenia 1 roweru – 10 zł
 
Maksymalny czas wypożyczenia roweru to 12 godzin** przekroczenie oznacza nałożenie dodatkowej opłaty w wysokości - 200 zł.
Koszt odtworzenia roweru - 2000 zł.
opłaty za usunięcie nieregulaminowej blokady roweru - 200 zł.
 
*Naliczanie opłat jest minutowe.
**Opłaty za poszczególne przedziały czasowe są sumowane np. za wypożyczenie 90 minutowe Klient zapłaci 0,5 zł + 1,00 zł = 1,50 zł.
 
Maksymalna liczba wypożyczonych rowerów na jednego użytkownika wynosi 4 szt, przy czym minimalna kwota wymagana do wypożyczenia każdego roweru to 10,00 zł.
 
Chcąc wypożyczyć 4 rowery na Twoim koncie dostępne musi być minimum 40 zł
 
Przykład: 19,00 zł opłata inicjalna + 21,00 zł = 40,00 zł
 
Opłaty dodatkowe: 
Zwrot roweru poza stacją rowerową SWRM - 20 zł
Zwrot roweru poza obszarem funkcjonowania systemu – 200 zł
Maksymalny czas wypożyczenia roweru to 12 godzin - przekroczenie oznacza nałożenie dodatkowej opłaty w wysokości - 200 zł
Opłata za usunięcie nieregulaminowej blokady roweru - 200 zł
Koszt odtworzenia roweru standardowego - 3000 zł.
 
REGULAMIN
korzystania z Szczecineckiej Wypożyczalni Rowerów Miejskich (SWRM).
(Obowiązuje od 1.06.2025)
 
I Postanowienia ogólne.
 
I.1 Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Szczecineckiej Wypożyczalni Rowerów Miejskich (SWRM) działającej w granicach administracyjnych Miasta Szczecinek. 
I.2 Regulamin SWRM wraz z Polityką Prywatności udostępniony jest nieodpłatnie na stronie internetowej www.rowery.szczecinek.pl oraz na stacjach SWRM w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią. Dokument ten można otrzymać w siedzibie Komunikacji Miejskiej Spółka z o.o. w Szczecinku, będącej Operatorem SWRM.
I.3 Kontakt:
Komunikacja Miejska Spółka z o.o. ulica Władysława Cieślaka 4, 78-400 Szczecinek, 
e-mail: miejkom@km.szczecinke.pl,  telefon: 94 37 435 73. 
 
 
II Definicje.
 
II.1 Aplikacja Mobilna – aplikacja mobilna umożliwiająca korzystanie z SWRM. Korzystanie
z Aplikacji Mobilnej jest możliwe na urządzaniach typu smartfon z odpowiednim, aktualnym systemem Android lub iOS, które umożliwiają pobranie Aplikacji Mobilnej ze sklepu internetowego. Aplikacja  jest dostępna do pobrania bezpłatnie w sklepach Google Play oraz Apple AppStore, a warunkiem  pobrania jej, jak i korzystania z niej, jest stały dostęp do Internetu oraz zarejestrowanie Konta Klienta w Systemie SWRM.
II.2 Biuro Obsługi Klienta SWRM – należy przez to rozumieć uruchomioną przez Operatora usługę zapewniającą Klientom kontakt z Operatorem poprzez:
- infolinię dostępną całodobowo pod nr tel.: +48 94 374 35 73,
- pocztę elektroniczną pod adresem: info@rowery.szczecinek.pl
II.3 Blokada Konta – środek prewencyjny, polegający na uniemożliwieniu korzystania z SWR,  z którego może skorzystać Operator w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, w szczególności naruszenia stanowiącego szkodę na majątku  Operatora.
II.4 Blokada O-lock – środek zabezpieczenia roweru standardowego, bez którego zamknięcia niemożliwe jest zakończenie Wypożyczenia. Blokada  zamontowana jest na ramie roweru, w czasie jazdy pozostaje otwarta. Blokada stanowi wyposażenie każdego roweru.
II.5 Tabela opłat – cennik usług i opłat Systemu SWRM, będący integralną częścią Umowy. Tabela opłat stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, który jest dostępny na stronie internetowej rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl oraz w aplikacji mobilnej Szczecinecki Rower. Operator dopuszcza możliwość wprowadzenia cen niższych niż wskazanych w Tabeli opłat  w ramach działań promocyjnych zleconych Operatorowi przez Miasto Szczecinek  lub jej jednostki.
II.6 Czas Wypożyczenia – czas liczony od momentu Wypożyczenia (odblokowania) roweru, aż do momentu zwrotu roweru poprzez zamknięcie Blokady O-lock. 
II.7 GPS – urządzenie zamontowane na rowerze, służące do monitorowania pozycji roweru oraz jego lokalizacji.
II.8 Identyfikator Klienta - indywidualny numer nadany Klientowi, odpowiadający numerowi telefonu komórkowego podanego podczas rejestracji oraz 6 cyfrowy numer PIN. Szczegóły dotyczące rejestracji oraz identyfikatorów Klienta zostały opisane w Rozdziale VII. Rejestracja.
II.9 Klient/Użytkownik - osoba fizyczna, uczestnik SWRM, który zaakceptował Regulamin i dokonał rejestracji w SWRM, przez co zawarł Umowę z Operatorem.
II.10 Konto Klienta/Użytkownika – osobiste konto Klienta utworzone w trakcie rejestracji, na potrzeby korzystania z SWRM a także pobierania opłat zgodnie z Tabelą opłat.
II.11 Kwota doładowania – kwota wniesiona przez Klienta w formie przedpłaty (doładowania) na osobisty rachunek przedpłacony Klienta, całkowicie do wykorzystania na pokrycie opłat za korzystanie z systemu SWRM według Tabeli opłat.
II.12 Karta Mieszkańca – dokument Programu Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” , o którym mowa w uchwale nr IX/70/2024 Rady Miasta Szczecinek z dnia 24 października 2024 roku w sprawie Programu Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek”.
II.13 Minimalny stan Konta – minimalne saldo na Koncie, jakie powinien posiadać Klient, by być uprawnionym do Wypożyczenia Roweru.
II.14 Płatności internetowe  - systemy szybkich płatności online, których operatorami są zewnętrzni dostawcy usług przelewy24.pl.
II.15 Operator – Komunikacja Miejska Spółka z o.o. w Szczecinku (KRS numer 25798).
II.16 Opłata rejestracyjna – jednorazowa, minimalna opłata w wysokości 19,00 złotych  uiszczana przez Klienta podczas rejestracji w  SWRM warunkująca uprawnienie do rozpoczęcia korzystania z systemu. Kwota jest w pełni do wykorzystania na przejazdy przez Użytkownika SWRM.
II.17 Polityka prywatności – odrębny od Regulaminu dokument Operatora określający warunki przetwarzania przez Operatora danych osobowych Klienta. Polityka prywatności dostępna jest pod adresem www. info@rowery.szczecinek.pl .
II.18 Postępowanie wyjaśniające – czynności prawne i faktyczne podejmowane przez Operatora, służące ustaleniu okoliczności i zdarzeń powstałych w związku
z użytkowaniem rowerów, w szczególności związanych z naruszeniem Regulaminu, wypadkami i kolizjami lub uszkodzeniem mienia Operatora.
II.19 Regulamin –  niniejszy  Regulamin  opisujący  zasady  i  warunki  korzystania  z  SWRM,  w szczególności  zakres  praw  i  obowiązków oraz  odpowiedzialność  osób  korzystających z możliwości wypożyczania rowerów w SWRM. 
II.20 Rezerwacja – funkcja, dzięki której Klient może zdalnie zarezerwować rower. Szczegóły dotyczące rezerwacji opisane zostały w punkcie VIII. Regulaminu.
II.21 FILFRI  – nazwa własna systemu infrastruktury technicznej i teleinformatycznej stworzonej przez COMDREV Spółka z o.o. w Szczecinku, która jest dostawcą systemu informatycznego, w którym konieczna jest rejestracja Klienta w celu skorzystania z SWRM.  
II.22 Rower Standardowy – podstawowy typ roweru udostępniany w SWRM przez Operatora. Rower przeznaczony jest dla osoby, która ukończyła 12 lat. Udźwig roweru wynosi 120  kg. Rower przeznaczony jest wyłącznie dla jednej osoby. Rower Standardowy wyposażony jest w Blokadę O-lock.
II.23 Serwis SWRM – wykonywane przez Operatora czynności związane z eksploatacją, naprawami i konserwacją Systemu SWRM.
II.24 Stacja SWRM – miejsce wypożyczenia oraz zwrotu rowerów przez Klientów. Informacje
o lokalizacji Stacji SWRM znajdują się na stronie internetowej www.rowery.szczecinek.pl  oraz w aplikacji Mobilnej.
II.25 Strefa użytkowania – granice administracyjne Miasta Szczecinek.
II.26 Strona internetowa - uruchomiona przez Operatora strona www.rowery.szczecinek.pl zawierająca  niezbędne dane do rozpoczęcia i dalszego korzystania z SWRM.
II.27 System SWRM – uruchomiony przez Operatora system wypożyczalni rowerów obejmujących w szczególności rowery, infrastrukturę techniczną, oprogramowanie i urządzenia umożliwiające wypożyczanie rowerów.
II.28 Stojak -  stanowisko do parkowania roweru w postaci specjalizowanego stojaka stanowiącego oparcie dla przedniego koła roweru. Stojak wyposażony w elektrozamek.
II.29 Totem informacyjny – element stacji SWRM, zawierający informacje niezbędne do rozpoczęcia i korzystania z SWRM. Terminal wyposażony jest w ekran dotykowy.
II.30 Umowa – umowa Klienta z Operatorem, ustalająca wzajemne prawa i obowiązki określone w niniejszym Regulaminie. Uznaje się, że umowa o treści obejmującej postanowienia Regulaminu zostaje automatycznie zawarta w momencie rejestracji Klienta w SWRM i pod warunkiem złożenia przez Klienta oświadczenia o akceptacji Regulaminu. Administratorem Danych Osobowych jest Komunikacja Miejska Spółka z o.o. w Szczecinku.
II.31 Wypożyczenie roweru –  rozpoczęcie korzystania z roweru SWRM liczone z chwilą otwarcia elektrozamka w stacji i uwolnienie uchwytu dokującego umieszczonego na wypożyczanym przez Użytkownika rowerze. Naliczanie następuje według cennika standardowego. Wypożyczenie roweru dokładniej opisuje punkt  IX  Regulaminu: „Wypożyczenie roweru”.
II.32 Zwrot roweru – zakończenie  korzystania z roweru przez Użytkownika  w dowolnej Stacji SWRM poprzez wsunięcie uchwytu dokującego znajdującej się w przedniej części roweru do stanowiska wyposażonego w elektrozamek i poprawne jego zamknięcie i rozliczenie . Zwrot roweru opisuje punkt XI. Regulaminu: „Zwrot roweru”.
 
III Zasady ogólne korzystania z SWRM.
 
III.1 Warunkiem korzystania z SWRM jest podanie przez Klienta: wymaganych przy rejestracji danych osobowych, akceptacja warunków określonych w niniejszym Regulaminie, dokonanie opłaty rejestracyjnej, kliknięcie link aktywacyjny. Warunkiem korzystania z SWRM jest ponadto utrzymanie minimalnego stanu Konta w momencie każdego wypożyczenia
w wysokości co najmniej 10,00 złotych na każdy wypożyczany rower.
III.2 Osoby, które ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 18. roku życia (zwane dalej małoletnimi) mogą korzystać z SWRM, za zgodą swojego rodzica lub opiekuna prawnego. Rodzic lub opiekun prawny ponosi odpowiedzialność z tytułu ewentualnych szkód, powstałych w szczególności
w związku  z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy. Wymagane jest, aby zgoda przynajmniej jednego rodzica lub opiekuna prawnego na korzystanie z Konta przez osobę małoletnią została wysłana do Operatora:
- w formie skanu pisma drogą elektroniczną na adres info@rowery.szczecinek.pl
- listem poleconym na adres Operatora,
- złożona osobiście w siedzibie Operatora.
Zgoda powinna zawierać imię i nazwisko rodzica lub opiekuna prawnego, numer telefonu małoletniego, na który zarejestrowane jest Konto, imię i nazwisko małoletniego, odręczny podpis rodzica lub opiekuna prawnego. zgody. Wzór pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego stanowi załącznik numer 1 do niniejszego Regulaminu.
III.3 Osoby poniżej 13 roku życia, mogą korzystać z rowerów wyłącznie pod opieką opiekuna prawnego.
III.4 Klient może wypożyczyć jednocześnie do  czterech rowerów.
III.5 Korzystanie z SWRM może się odbywać wyłącznie w celach niekomercyjnych.
III.6 Strony Umowy zobowiązane są wzajemnie do powiadamiania się o każdej zmianie adresów lub innych danych identyfikujących strony, podanych podczas rejestracji w Systemie.
 
IV Odpowiedzialność Stron Umowy.
 
IV.1 Operator realizuje usługi związane z obsługą SWRM i ponosi odpowiedzialność za jego należyte funkcjonowanie.
IV.2 Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody bezpośrednie ani następcze oraz utracone korzyści powstałe w wyniku nienależytego wykonania Umowy przez Klienta, ani za inne szkody, za które odpowiedzialny jest Użytkownik. Powyższy zapis nie uchybia,
w zakresie umowy z Klientem art. 473 Kodeksu Cywilnego.
IV.3 Klient zobowiązuje się przestrzegać warunków Regulaminu, w szczególności dokonać umówionej opłaty oraz używać  roweru zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
IV.4 Klient jest odpowiedzialny za użytkowanie roweru zgodnie z jego przeznaczeniem i warunkami Regulaminu oraz przepisami prawa. W przypadku nieprzestrzegania warunków zapisanych w Regulaminie Operator ma prawo do zablokowania Konta Klienta. Szczegółowe warunki  blokady Konta zostały opisane w punkcie XII  niniejszego Regulaminu.
IV.5 Użytkownik jest zobowiązany chronić dane logowania przed uzyskaniem ich przez osoby trzecie i może zostać obciążony kosztami korzystania z usługi przez osoby, które uzyskały jego dane logowania z jego winy. 
IV.6 Klient odpowiada za wszelkie szkody i zniszczenia wynikające z niestosowania się do Regulaminu. Klient może zostać obciążony kosztami naprawy tak powstałych szkód, w tym kosztem odtworzenia roweru.  Za wykonanie niezbędnych napraw Operator wystawi Klientowi rachunek lub fakturę VAT.
IV.7 Klient ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność oraz zobowiązuje się do pokrycia wszelkich mandatów, opłat itp., nałożonych na Klienta w trakcie korzystania z roweru i powstałych z jego winy. Klient nie ponosi natomiast odpowiedzialności za mandaty, opłaty itp., które zostały na niego nałożone, a wynikają z winy Operatora.
IV.8 Nie wolno używać rowerów SWRM w celu wycieczek górskich, skoków, sztuczek kaskaderskich, nie wolno ścigać się oraz wykorzystywać roweru dla ciągnięcia lub pchania czegokolwiek. Wożenie bagażu dozwolone jest tylko w przeznaczonym do tego koszyku. Nie wolno niczego wieszać na ramie lub innych elementach roweru.
IV.9 Zabronione jest korzystanie z rowerów SWRM przez osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków   odurzających,   substancji   psychotropowych   lub   środków   zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii; silnych leków przeciwalergicznych, innych leków, które z definicji zabraniają lub zalecają powstrzymanie się od kierowania pojazdami.
IV.10 Zabrania się przewozu rowerów SWRM samochodami i innymi środkami transportu należącymi do osób prywatnych. Zakaz nie dotyczy transportu publicznego o ile regulamin przewozu dopuszcza taką możliwość.
IV.11 Zabrania się używania zabezpieczeń niebędących elementem Systemu SWRM w celu unieruchomienia roweru. Operator zastrzega sobie prawo do usunięcia niewłaściwych zabezpieczeń, zastosowanych przez Klienta. Wszelkie koszty przywrócenia roweru do stanu umożliwiającego   realizację   wypożyczeń   ponosi   Klient   zgodnie   z niniejszym Regulaminem.
IV.12 Klient jest odpowiedzialny za rower od momentu wypożyczenia do momentu zwrotu. Nieautoryzowany przejazd skutkuje naliczeniem Opłaty dodatkowej.
IV.13 W przypadku braku zwrotu roweru z jakiegokolwiek powodu, w tym również w przypadku jego kradzieży   lub   zagubienia,   Klient   zostanie   obciążony   równowartością   roweru,   zgodnie z Tabelą Opłat Dodatkowych, za każdy utracony rower.
IV.14 Klient zobowiązuje się zwrócić rower w takim samym stanie jak w momencie Wypożyczenia. W szczególności Klient zobowiązany jest podjąć działania celem zapobieżenia zabrudzeniu i uszkodzeniom (poza standardowym użytkowaniem) oraz kradzieży wypożyczonego roweru.
IV.15 W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas wypożyczenia Klient ma obowiązek powiadomić o tym Operatora, niezwłocznie po zauważeniu zdarzenia.
IV.16 W przypadku niepoprawnego zwrotu roweru z winy Klienta,  Klient ponosi koszty jego dalszego wypożyczenia oraz odpowiada za ewentualną kradzież i zniszczenia. W przypadku trudności ze zwrotem roweru Klient ma obowiązek skontaktować się z Operatorem.
 
V Płatności.
 
V.1 Opłaty w Systemie SWRM naliczane są wg stawek podanych w Tabeli opłat dostępnej na stronie internetowej www.rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl oraz w aplikacji mobilnej. Tabela opłat znajduje się też na każdej stacji SWRM.  Tabela opłat stanowi załącznik numer 2 do niniejszego Regulaminu. 
V.2 Użytkownik wnosi opłatę za korzystanie z Systemu SWRM poprzez dokonanie wpłaty na dedykowany rachunek przedpłacony, tj. rachunek bankowy utworzony przez Operatora w celu umożliwienia Klientowi korzystania z Systemu SWRM.
V.3 Wpłata na rachunek przedpłacony odbywa się przy użyciu portalu obsługi płatności internetowych PayU lub przelewy24.pl zaimplementowanego na stronie rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl po zalogowaniu się Klienta na jego konto w Systemie SWRM.
V.4 Za prawidłowo zaksięgowaną wpłatę uznaje się moment, kiedy środki finansowe znajdą się na rachunku przedpłaconym Klienta.
V.5 Wszelkie płatności przekazywane są na rachunek Operatora.
V.6 W przypadku nieuregulowania należności, Operator zastrzega sobie prawo do podjęcia odpowiednich kroków prawnych przeciwko Klientowi mających na celu uzyskanie zapłaty z tytułu wykonanej Umowy, co skutkuje zablokowaniem Konta do czasu wpłacenia należności. Operator ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie od zaległych kwot od dnia wymagalności do dnia faktycznego dokonania płatności w pełnej wysokości.
V.7 W razie zalegania Klienta z należnościami na rzecz Operatora, Operator usług zastrzega sobie prawo do przekazania informacji o zaległościach do podmiotów wskazanych stosownymi przepisami prawa. Klient przyjmuje do wiadomości, iż Operator SWRM ma prawo do przeniesienia przysługujących mu wymagalnych należności w stosunku do Klienta, wynikających z Umowy, na osoby trzecie, co uprawniać będzie te osoby trzecie do dochodzenia od Klienta przedmiotowych należności. Operator zastrzega sobie prawo do powierzenia firmie windykacyjnej dochodzenia należności od Klienta.
V.8 Zwrot opłat uiszczonych na poczet wypożyczeń może być dokonany po rozwiązaniu Umowy. W trakcie trwania Umowy z Operatorem SWRM opłaty na poczet wypożyczeń (kwota doładowania)  podlegają zwrotowi do wysokości salda minimalnego.
 
VI Zasady i kolejność wykorzystywania dostępnych środków i minut.
 
VI.1 Podstawą wyliczenia opłaty za korzystanie z roweru jest czas wypożyczenia.
VI.2 Opłata naliczana jest według liczby minut wypożyczenia roweru, począwszy od momentu zwolnienia zamka w procesie wypożyczenia, kończąc w momencie zakończenia wypożyczenia tj. prawidłowego zwrotu roweru do Stacji.
VI.3 W przypadku, gdy naliczone opłaty za jazdę przekraczają posiadane środki, Klient ma obowiązek doładować swoje Konto co najmniej do salda równego 10,00 złotych w terminie do
3 dni roboczych. Ponowne korzystanie z systemu, będzie możliwe, gdy płatności zostaną uregulowane
a dodatkowo na koncie klienta będzie znajdować się wymagane niniejszym Regulaminem, minimalne saldo konta. 
VI.4 Klient posiadający aktywne konto Użytkownika zobowiązany jest do zapłaty za korzystanie z roweru, zgodnie z Tabelą opłat stanowiącą  załącznik numer 2 do niniejszego Regulaminu. 
VI.5 Klient posiadający aktywną  Karę Mieszkańca korzysta z rowerów po cenie ulgowej, zgodnie z Tabelą opłat stanowiącą  załącznik numer 2 do niniejszego Regulaminu. 
 
VII Rejestracja.
 
VII.1 Koniecznym warunkiem korzystania z SWRM jest uprzednia rejestracja Klienta       w Systemie.
VII.2 Rejestrację można zrealizować poprzez aplikację mobilną  lub na stronie  rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl. 
VII.3 Pełny dostęp do SWRM jest możliwy przy spełnieniu przez urządzenie końcowe Klienta następujących łącznych wymogów technicznych:
● posiadanie urządzenia mobilnego z aktywnym numerem komórkowym z systemem operacyjnym Android lub iOS, 
● posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (adresu e-mail), umożliwiającego kontakt z Operatorem / Infolinią SWRM,
● posiadanie dostępu do urządzenia umożliwiającego przeglądanie stron internetowych z zainstalowanym system operacyjnym umożliwiającym działanie tego urządzenia wraz z zainstalowaną jedną z przeglądarek internetowych: Mozilla FireFox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Safari,
● posiadanie aktywnego połączenia z siecią Internet,
● posiadanie w używanej przez Klienta przeglądarce internetowej włączonej obsługi skryptów Java Script (domyślnie włączona w przeglądarce internetowej).
VII.4. Operator SWRM informuje, iż możliwe jest także korzystanie z innych systemów operacyjnych oraz przeglądarek internetowych w urządzeniu końcowym, o którym mowa powyżej, jednakże w takiej sytuacji, ze względów technologicznych nie może zapewnić poprawnego działania.
VII.5.Operator zapewnia także najnowszą wersję Aplikacji Mobilnej dostępnej na urządzenia z systemem operacyjnym iOS i Android. Aby aplikacja działała poprawnie należy zawsze instalować najnowszą, dostępną wersję oraz posiadać najnowsze oprogramowanie zainstalowane na urządzeniu końcowym Użytkownika.
VII.6. Aby zarejestrować się w Systemie SWRM konieczne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko,  adres mailowy oraz  numer telefonu w formacie 48 xxx xxx xxx.. 
VII.7.Numer telefonu podany przez Klienta podczas procesu rejestracji jest zarazem Loginem (identyfikatorem Klienta) w Systemie SWRM. Klient może  również zalogować się do Systemu nazwą konta i hasłem lub numerem telefonu i PIN - em podanymi podczas rejestracji.
VII.8. Podanie i udostępnienie danych osobowych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu korzystania z Systemu SWRM.
VII.9.Podczas rejestracji Klient musi zaakceptować Regulamin Systemu SWRM – w celu zawarcia 
umowy z Operatorem Systemu SWRM. Podanie danych i akceptacja Regulaminu jest niezbędna 
w celu założenia konta i korzystania z Systemu SWRM.
VII.10. Administratorem danych osobowych jest Komunikacja Miejska Spółka  z o.o. w Szczecinku, ulica Władysława Cieślaka 4 78-400 Szczecinek tel: +48 94 374 35 73,  e-mail: 
miejkom@km.szczecinek.pl.
VII.11.Warunki przetwarzania przez Operatora danych osobowych Klienta określone zostały w Polityce prywatności, stanowiącej załącznik numer 3 do niniejszego Regulaminu i dostępnej  pod adresem www. info@rowery.szczecinek.pl .
VII.12.Aktywacja Konta Klienta nastąpi po spełnieniu wszystkich poniższych warunków:
- na Koncie Klienta są podane wszystkie wymagane przy rejestracji dane,
- Klient kliknął link weryfikacyjny,
- Klient wniósł opłatę rejestracyjną,
- w przypadku osób małoletnich po dostarczeniu zgody rodzica lub opiekuna prawnego.
VII.13  Konta Klientów zawierające niepoprawne dane osobowe lub z saldem zerowym  mogą być automatycznie usuwane z bazy SWRM.
 
VIII Rezerwacja.
 
VIII.1 Operator dopuszcza możliwość zarezerwowania roweru standardowego. Użytkownik może zarezerwować jednocześnie do czterech rowerów. 
VIII.2 Rezerwacji można dokonać poprzez Aplikację Mobilną lub stronę www.
VIII.3 Rezerwacja jest dobrowolna i odpłatna. Zarezerwowany rower oczekuje na Użytkownika maksymalnie do 30 minut po czym rezerwacja anuluje się automatycznie. Po anulowaniu rezerwacji rower jest dostępny dla innych Użytkowników.
VIII.4 Wysokość opłat z tytułu rezerwacji określa Tabela opłat. Opłata nalicza się dla każdej rezerwacji bez względu na to czy dojdzie do jej realizacji.
 
IX Wypożyczenie.
 
IX.1 Wypożyczenie roweru jest możliwe, gdy Klient ma aktywny status Konta. Przez aktywny status Konta rozumie się:
- kliknięcie po rejestracji linku aktywacyjnego lub wprowadzenie kodu SMS w aplikacji mobilnej,
- uiszczenie opłaty rejestracyjnej,
- posiadanie na Koncie Klienta minimalnej kwoty 10,00  złotych na każdy wypożyczany rower.
 
IX.2. Rower SWRM można wypożyczyć poprzez Aplikację Mobilną lub Terminal.
IX.3. Wypożyczenie  roweru możliwe jest na dowolnej Stacji SWRM.
IX.4.Obowiązkiem Klienta jest upewnienie się, przed jazdą, że rower jest sprawny, w szczególności czy opony roweru są napompowane, hamulce sprawne oraz czy działa oświetlenie.
IX.5.W przypadku stwierdzenia podczas wypożyczenia  roweru jakiejkolwiek usterki roweru Klient  zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia problemu do BOK SWRM lub przez Aplikację Mobilną i o ile to możliwe odstawienia roweru do najbliższej Stacji.
IX.6. W przypadku, gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku lub kolizji, Klient zobowiązuje sięspisać oświadczenie lub wezwać na miejsce zdarzenia  Policję. Ponadto, w przypadku wystąpienia powyższego zdarzenia, Klient zobligowany jest poinformować o powyższym BOK SWRM niezwłocznie po wystąpieniu zdarzenia.
IX.7.Rekomenduje się, aby Klient w trakcie Wypożyczenia posiadał telefon komórkowy zdolny do wykonywania połączeń z BOK SWRM.
IX.8.W trakcie trwania wypożyczenia Użytkownik może wyjechać poza Strefę użytkowania, jednak zobowiązany jest powrócić przed zakończeniem wypożyczenia i zwrócić go w Strefie użytkowania na Stacji, w przeciwnym razie Użytkownik obciążany jest opłatą zgodnie z Tabelą opłat.
 
X Czas trwania wypożyczenia.
 
X.1 Czas wypożyczenia roweru rozpoczyna   się   w   momencie odblokowania   roweru   i otwarcia blokady O-lock.  Kończy się w momencie zwrotu roweru zgodnie z punktem XI.2 Regulaminu. Użycie funkcji postój nie jest rozumiane jako zwrot roweru i zaliczane jest do czasu wypożyczenia.
X.2 Klient ma obowiązek zwrócić rower do Stacji SWRM, nie przekraczając maksymalnego czasu wypożyczenia tj. 12 godzin.
X.3 Przekroczenie maksymalnego czasu jednorazowego wypożyczenia powoduje naliczenie opłat dodatkowych, zgodnie z Tabelą opłat.
X.4 Operator zastrzega sobie prawo do wcześniejszego kontaktu z Klientem w przypadku wątpliwości dotyczących stanu roweru (np. nietypowa lokalizacja roweru).
 
 
XI Zwrot.
 
XI.1 Zwrot roweru możliwy jest na Stacji SWRM.
XI.2 Klient zwraca rower na dowolnej Stacji SWRM poprzez zapięcie Blokady O-lock.  Rower powinien zostać unieruchomiony w taki sposób, aby przednie koło roweru było w linii prostej z ramą roweru i rower stał stabilnie. Rower  należy zaparkować zgodnie z przepisami nie utrudniając ruchu rowerowego, drogowego ani pieszego. Zwrot roweru w        innym miejscu niż Stacja SWRM wiąże się z naliczeniem opłaty dodatkowej,  zgodnie z Tabelą opłat.
XI.3 Na Kliencie spoczywa obowiązek prawidłowego zwrotu i zabezpieczenia roweru. Niedopełnienie obowiązku może skutkować:
- naliczeniem opłat za użytkowanie roweru zgodnie z cennikiem, a w przypadku wypożyczenia  trwającego dłużej niż maksymalny czas wypożyczenia, naliczeniem opłaty dodatkowej zgodnie z Tabelą opłat,
- naliczeniem opłaty za utratę, kradzież lub zniszczenie roweru zgodnie z Tabelą opłat,
- naliczeniem opłaty za porzucenie roweru poza Stacją LRM, ale w Strefie użytkowania zgodnie z Tabelą opłat,
- naliczeniem opłaty za porzucenie roweru  poza Strefą użytkowania zgodnie z Tabelą opłat,
- czasowego lub stałego zablokowania konta Klienta. 
 
XII Naprawy i  awarie roweru.
 
XII.1 Wszelkie awarie powinny być zgłaszane telefonicznie do BOK SWRM lub w Aplikacji Mobilnej niezwłocznie po zauważeniu usterki. W przypadku każdej awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę Klient jest zobowiązany zatrzymać się i powiadomić telefonicznie BOK SWRM oraz i o ile to możliwe odprowadzić rower do najbliższej Stacji SWRM.
XII.2 Zabronione jest samodzielne dokonywanie jakichkolwiek napraw, modyfikacji, wymiany części w wypożyczonym rowerze. Jedynym uprawnionym podmiotem do tych działań jest Serwis Operatora.
XII.3 Rekomendujemy, aby Klient miał możliwość nawiązania kontaktu z BOK  SWRM przez cały czas wypożyczenia roweru.
 
XIII Blokada kont Użytkownika.
 
XIII.1 Operator zastrzega sobie prawo do czasowego lub stałego zablokowania konta Klienta, w Systemie SWRM, w przypadku nieprzestrzegania warunków korzystania z rowerów SWRM zawartych w niniejszym Regulaminie.
XIII.2 W szczególności blokada konta może nastąpić, gdy Klient:
- nie uzupełnił danych osobowych opisanych w punkcie VII. 3 Regulaminu,
- zalega z płatnościami , 
- wykorzystuje rower niezgodnie z jego przeznaczeniem lub komercyjnie,
- pozostawia  rower niezabezpieczony.
XIII.3 Blokada konta może nastąpić również w przypadku, gdy po wypożyczeniu roweru przez Klienta rower zaginął.
 
XIII.4 Stałe zablokowanie konta Klienta uniemożliwia w przyszłości założenie kolejnego Konta oraz jest jednoznaczne z rozwiązaniem Umowy z Klientem z jego winy.
 
XIV Reklamacje.
 
XIV.1 Reklamacją jest wyrażenie przez Klienta niezadowolenia z usługi lub przebiegu procesu związanego ze świadczoną usługą, a w konsekwencji żądanie poprawienia usługi lub zwrotu części, lub całości naliczonej opłaty. Zgłoszenia niezawierające roszczenia skierowanego do Operatora nie będą uznane za reklamację.
XIV.2 Reklamacje powinny zawierać przynajmniej dane takie jak: imię, nazwisko, numer telefonu, pozwalające na identyfikację Klienta. W przypadku braku danych pozwalających na identyfikację Klienta Operator pozostawi reklamację bez rozpoznania.
XIV.3 Wszystkie reklamacje dotyczące usług świadczonych na podstawie Regulaminu Klient może składać:
- drogą elektroniczną na adres e-mail podany w punkcie I.3,
- drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na Stronie internetowej,
- telefonicznie,
- listem poleconym na adres pocztowy Operatora podany w punkcie I.3,
- osobiście w siedzibie Operatora.
XIV.4 Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Operator zwraca się z prośbą do Klienta składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Przed rozpatrzeniem reklamacji Operator może się również zwrócić do Klienta z prośbą o uzupełnienie we wskazanym terminie danych na Koncie, których podanie wymagane jest postanowieniami Regulaminu. W przypadku braku uzupełnienia danych, Operator pozostawi reklamację bez rozpoznania.
XIV.5 Termin złożenia reklamacji to 7 dni od daty zdarzenia, będącego przyczyną reklamacji.
XIV.6 Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej realizacji zobowiązań wobec Operatora.
XIV.7 Operator rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – w terminie do 30 dni. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji termin do rozpatrzenia reklamacji zaczyna biec od dnia doręczenia do Operatora dokumentów uzupełniających lub dodatkowych wyjaśnień/informacji. W przypadku niemożności dotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji Operator poinformuje Klienta o opóźnieniu, wskazując przyczynę opóźnienia (okoliczności, które muszą zostać ustalone) i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
XIV.8 Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Klienta pocztą elektroniczną lub pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny w sposób wskazany w reklamacji. Operator może wysłać odpowiedź na inny adres / adres e-mail wskazany do korespondencji przez Klienta składającego reklamację.
XIV.9 Klient, który nie zgadza się ze stanowiskiem Operatora zawartym w odpowiedzi na reklamację może wystąpić z powództwem przeciwko Operatorowi do właściwego sądu powszechnego.
 
XV Zakończenie Umowy.
 
XV.1 Odstąpienie od Umowy.
1.a Klient może odstąpić od Umowy zawartej z Operatorem – na podstawie przepisów prawa, bez  podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem Klient wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy do Operatora.
1.b Klient może odstąpić od Umowy poprzez:
b.i przesłanie do   Operatora   na   adres   e-mail   podany   w   punkcie   I.3   oświadczenia  o odstąpieniu od Umowy,
b.ii przesłanie do Operatora listem poleconym na adres pocztowy podany w punkcie I.3 pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
1.c W przypadku odstąpienia od Umowy Umowa jest uważana za niezawartą. W razie odstąpienia od Umowy każda ze Stron ma obowiązek zwrócić drugiej wszystko, co otrzymała na mocy Umowy. Zwrot świadczeń następuje najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Operatora oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Klient zgodził się na inne rozwiązanie. Inne  rozwiązanie powinno być wskazane przez Klienta w składanym oświadczeniu.
1.d Jeżeli na żądanie Klienta wykonywanie usługi rozpocznie się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, Użytkownik ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili  odstąpienia od Umowy. Zwrot pozostałych na koncie środków następuje najpóźniej w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia przez Operatora oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
XV.2 Wypowiedzenie Umowy na wniosek Klienta.
2.a Klient ma prawo wypowiedzieć Umowę. Wypowiedzenie Klient może złożyć w następujący sposób:
a.i drogą elektroniczną na adres e-mail podany w punkcie I.3,
a.ii drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na Stronie internetowej,
a.iii listem poleconym na adres pocztowy Operatora podany w punkcie I.3,
a.iv osobiście w siedzibie Operatora.
2.b Rozwiązanie Umowy następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty doręczenia wypowiedzenia Operatorowi. Skutkiem rozwiązania Umowy jest likwidacja przez Operatora konta Klienta w Systemie SWRM.
2.c Przed złożeniem wypowiedzenia, Klient zobowiązany jest do uzupełnienia środków na swoim Koncie Klienta do salda 0 zł. Wypowiedzenie Umowy w sytuacji, w której saldo na Koncie Klienta jest ujemne, pozostaje bez wpływu na prawo Operatora do dochodzenia kwoty równej nieuregulowanej przez Klienta należności za świadczone przez Operatora usługi.
2.d Jeżeli środki na Koncie Klienta przekraczają 0 zł w dniu rozwiązania Umowy, zostaną one zwrócone   na   rachunek    bankowy    wskazany   przez   Klienta   we   wniosku,   chyba   że w wypowiedzeniu Umowy Klient zgodził się na inne rozwiązanie. Inne rozwiązanie powinno być wskazane przez Klienta w składanym oświadczeniu. Zwrot środków nastąpi maksymalnie w terminie do 14 dni od daty rozwiązania Umowy. W przypadku, gdy zwrot środków będzie związany z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów po stronie Operatora w postaci kosztów przelewu, koszty te zostaną potrącone ze środków przysługujących Klientowi do zwrotu.
XV.3 Operator może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 7-dniowego (siedmiodniowego) terminu wypowiedzenia w przypadku wystąpienia ważnego powodu, którym może być w szczególności likwidacja Systemu SWRM lub też zaprzestanie działania lub zmiana zakresu  działania Systemu SWRM.
XV.4 Wypowiedzenie Umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną przez Operatora następuje poprzez wysłanie oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany w Koncie Użytkownika lub złożenia oświadczenia Użytkownikowi w dowolny inny sposób.
XV.5 Skutkiem rozwiązania Umowy jest likwidacja przez Operatora konta Użytkownika. 
 
 
XVI Postanowienia końcowe.
 
XVI.1 Akceptacja niniejszego   Regulaminu   oraz   wypożyczenie   roweru   są   równoznaczne z oświadczeniem o stanie zdrowia umożliwiającym bezpieczne poruszanie się na rowerze, umiejętnością jazdy na rowerze oraz znajomością przepisów ruchu drogowego.
XVI.2 Operator zastrzega sobie prawo rozwiązania Umowy za 14-dniowym okresem wypowiedzenia, gdy Klient narusza postanowienia niniejszego Regulaminu (np. niezwrócenie Roweru w wymaganym terminie), zaś Klientowi przysługują, w stosunku do Operatora, roszczenia związane ze zwrotem środków z konta Klienta, o ile wcześniej nie zostały wykorzystane przez Operatora na pokrycie wymagalnych zobowiązań obciążających Klienta.
XVI.3 W przypadku usług o charakterze ciągłym (np. utrzymywanie konta) Regulamin może zostać zmieniony z ważnej przyczyny, za którą uznaje się:
3.1 zmianę prawa lub jego interpretacji uzasadniającą potrzebę zmian w Regulaminie,
3.2 zmianę w usłudze, w tym w zakresie lub sposobie jej świadczenia,
3.3 wprowadzenie nowej usługi, 
3.4 zaprzestanie świadczenia usługi w całości lub części,
3.5 względy ochrony prywatności, bezpieczeństwa i zapobiegania nadużyciom,
3.6 usunięcie ewentualnych wątpliwości lub niejasności interpretacyjnych,
3.7 zmianę danych wskazanych w Regulaminie, w tym Operatora. 
Zmiany wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia poinformowania Użytkownika o zmianach Regulaminu poprzez publikację na stronie internetowej oraz przesłanie na adres e-mail Użytkownika. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Użytkownik może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, składając wypowiedzenie nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania Użytkownika o zmianach Regulaminu.
XVI.4 W przypadku usług o charakterze jednorazowym (np. jednorazowy przejazd) lub usług opłaconych z góry, w każdym przypadku obowiązuje wersja Regulaminu aktualna w momencie zamówienia usługi. 
XVI.5 W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają właściwe przepisy  Kodeksu cywilnego. 
 
Załącznik numer 1.
Wzór pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego.
 
 
OŚWIADCZENIE   O   PRZYSTĄPIENIU   ZA   ZGODĄ   
            rodziców lub opiekunów prawnych 
 
 
Stosownie do wymogów punktu 3.7 Regulaminu odpłatnej i samoobsługowej Szczecineckiej Wypożyczalni 
 
Rowerów Miejskich,  ja niżej podpisany/a …………………………………..…………………, legitymujący/a się 
 
dowodem osobistym numer: ………….………………………………, wydanym przez ……………….…., z datą 
 
ważności do dnia ………………….. ,  zamieszkały/a ………….……………………………………………………,  
 
jako przedstawiciel ustawowy małoletniego  ….………………………..…………………..…… , zamieszkałego 
 
…………………………………………………………..,  niniejszym oświadczam, że:
 
1. wyrażam zgodę na przystąpienie przez ww. małoletniego do systemu odpłatnej samoobsługowej wypożyczalni rowerów miejskich SWRM w Szczecinku dalej zwanego Systemem, zgodnie z Regulaminem dostępnym na stronie rowery.szczecinek.pl i swrm.szczecinek.pl;
 
2.    zapoznałem/am się z ww. Regulaminem, akceptuję jego treść i wyrażam zgodę na postanowienia ww. Regulaminu, w tym także dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych;
 
3.  zobowiązuję się do pokrycia wszelkich szkód powstałych w związku z korzystaniem przez w/w małoletniego z SWRM wraz z uiszczeniem zaległych opłat za korzystanie z rowerów;
 
4.  oświadczam, że w/w małoletni posiada ważną kartę rowerową lub prawo jazdy odpowiedniej 
     kategorii. 
 
 
 
 
 
………………………………………..                                                         …………………………………………..
       (miejscowość, data)                                                                                               ( czytelny podpis, imię i nazwisko)
 
 
          
Załącznik numer 2. 
Tabela opłat.
 
 
TABELA   OPŁAT
ZA  KORZYSTANIE    Z  SZCZECINECKIEJ    WYPOŻYCZALNI    ROWERÓW   MIEJSKICH (SWRM)
 
 
I. Podstawą wyliczenia opłaty za korzystanie z roweru przez wszystkich Klientów  jest czas wypożyczenia. 
 
II. Wszyscy Klienci ponoszą jednakowe opłaty za:
- jednorazową rejestrację: – 19,00 złotych, 
- rezerwację jednego roweru na czas do 30 minut: 4,00 złotych,
 
III. Opłaty za korzystanie z roweru dla posiadacza  „Karty  Mieszkańca”  tj. aktywnego dokumentu  Programu Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek”, o którym mowa w uchwale nr IX/70/2024 Rady Miasta Szczecinek z dnia 24 października 2024 roku w sprawie Programu Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” wynoszą:
 
- do 20 minut bezpłatnie,
- od 20 do 60 minut: 1,00 złotych,
- od 61 do 120 minut: 2,00  złotych,
- od 121 do 180 minut: 3,00  złotych,
- każda następna rozpoczęta godzina po upływie 180 minut: 4,00 złotych.
 
IV.  Opłaty za korzystanie z roweru dla pozostałych Klientów wynoszą: 
- do 60 minut:  4,00 złotych,
- od 61 do 120 minut: 8,00 złotych,
- od 121 do 180 minut: 12,00  złotych,
- każda następna rozpoczęta godzina po upływie 180 minut: 16,00 złotych.
 
V. Opłaty dodatkowe dla wszystkich Klientów SWRM wynoszą:
- za przekroczenie 12 godzin korzystania z każdego roweru: 200,00 złotych,
- za usunięcie blokady każdego roweru: 200,00 złotych, 
- za zwrot jednego roweru poza Stacją SWRM: 20,00 złotych,
- za zwrot jednego roweru poza strefą użytkowania: 200,00 złotych,
- koszt odtworzenia zaginionego lub całkowicie zniszczonego roweru: 3 000,00 złotych.
 
 
Załącznik numer 3. Polityka prywatności 
 
P O L I T Y K A   P R Y W A T N O Ś C I 
 
1.1.Administratorem danych osobowych jest Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Szczecinku, ul. Cieślaka 4 78-400 Szczecinek tel: +48 94 374 35 73 e-mail: miejkom@km.szczecinek.pl NIP 673-000-60-01 REGON 330032817.
 
2.1.Dane osobowe podane przez Klienta przetwarzane są przez Operatora Systemu SWRM wyłącznie na potrzeby działania Systemu, w celu wykonania Umowy, rozpatrywania reklamacji oraz w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń.
2.2.Podstawą przetwarzania przez administratora danych osobowych Klienta jest niezbędność do zawarcia i wykonania umowy z Klientem, do zawarcia której dochodzi poprzez akceptację Regulaminu Systemu SWRM przez Klienta, chęć zapewnienia rowerowego transportu miejskiego, co stanowi zadanie własne Gminy, obowiązek wypełnienia zobowiązań prawnych, a także prawnie uzasadniony interes (w szczególności ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń).
2.3.Dane osobowe udostępniane będą jedynie wówczas, gdy będzie ku temu podstawa prawna. W przypadku podmiotów świadczących usługi na rzecz administratora lub Operatora Systemu SWRM (tj. działających na ich zlecenie i w ich imieniu) administrator lub Operator zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych, a dane zostaną powierzone jedynie podmiotom gwarantującym odpowiedni poziom bezpieczeństwa powierzanych danych osobowych.
2.4.Odbiorcami danych osobowych Klientów będą:
● Operator Systemu SWRM,
● Comdrev Sp. z o.o./Filfri jako dostawca infrastruktury teleinformatycznej,
● podmioty działające na zlecenie Operatora Systemu SWRM w jego imieniu, które dostarczają i wspierają systemy teleinformatyczne Operatora SWRM (ogólną infrastrukturę teleinformatyczna, pocztę elektroniczną, itp.),
● niezależni administratorzy – usługodawcy obsługujący płatności internetowe oraz za pomocą kart kredytowych i debetowych,
● podmioty publiczne upoważnione w ramach obowiązującego prawa do otrzymania danych osobowych (np. Policja).
 
 
3.1. Administrator i Operator Systemu SWRM zapewnia, że wszyscy jego pracownicy i współpracownicy przetwarzający dane osobowe Klientów zostali do tego upoważnieni, a także zobowiązani do zachowania wszelkich informacji w poufności i tajemnicy.
3.2.W przypadku pytań dotyczących ochrony danych osobowych prosimy o kontakt w następujący sposób:
● kontakt e-mailowy pod adresem miejkom@km.szczecinek.pl
● kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Szczecinku, ul. Cieślaka 4 78-400 Szczecinek.
3.3.W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klient ma prawo:
● zażądać, abyśmy udzielili bliższych informacji dotyczących sposobu wykorzystywania jego danych osobowych,
● zażądać, abyśmy umożliwili dostęp do danych osobowych oraz przekazali kopię danych, które zostały nam przekazane,
● otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które nam zostały przekazane oraz – o ile jest to technicznie możliwe – zażądać przekazania tych danych innemu administratorowi bez przeszkód, jeżeli ich przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany,
● zażądać, abyśmy sprostowali wszelkie niedokładności w danych, które posiadamy,
● zażądać, abyśmy usunęli wszelkie dane, do przetwarzania których nie posiadamy już podstaw prawnych,
● zgłosić sprzeciw wobec danego przetwarzania w oparciu o uzasadniony interes z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta, chyba że nasze podstawy przetwarzania mają charakter nadrzędny wobec interesów, praw i wolności Klienta,
● zażądać ograniczenia przetwarzania danych, np. na czas rozpatrywania skargi,
● wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3.4. Z praw wskazanych powyżej można skorzystać poprzez: (1) kontakt e-mailowy pod adresem miejkom@km.szczecinek.pl (2) kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres siedziby Operatora Systemu SWRM lub administratora danych.
 
4.1.Podane dane osobowe oraz dane zebrane na podstawie aktywności Klienta (np. trasy czy miejsce wypożyczenia i zwrotu) nie podlegają jakiejkolwiek czynności profilowania, ani nie są podstawą zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
 
5.1. Każdy Klient, który dokonał procedury rejestracji, po zalogowaniu się do swojego konta w Systemie SWRM, posiada dostęp do wszystkich swoich danych, ma możliwość ich aktualizacji w Systemie SWRM oraz dostęp do transakcji i wypożyczeń przez okres trwania Umowy.
 
6.1.Dane osobowe przetwarzane będą przez administratora i Operatora tak długo, jak długo Klient będzie posiadał konto w Systemie SWRM, będzie to niezbędne, aby świadczyć usługi lub przez okres świadczenia usług wypożyczalni rowerów na rzecz Organizatora Systemu SWRM. Operator będzie także przechowywać dane osobowe Klienta w razie potrzeby, aby dotrzymać zobowiązań prawnych, rozstrzygać spory lub egzekwować postanowienia zawartych umów (w szczególności wobec Organizatora Systemu SWRM, jak i Klientów).
6.2. W przypadku braku konieczności przetwarzania danych osobowych Klientów w celach określonych w Regulaminie, usuniemy dane osobowe Klienta.
 
7.1.Operator zastrzega sobie możliwość kontaktowania się z Klientem wyłącznie w sprawach związanych z realizacją Umowy.