INFOLINIA: +48 94 712 88 88

polish language english language german language

FAQ

Często zadawane pytania - FAQ

Z kim kontaktować się w celu uzyskania pomocy?
W przypadku jakichkolwiek pytań lub problemów związanych z Rowerem SWRM skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 94 712 88 88


1. Co należy zrobić aby jeździć rowerem SWRM?
– wypełnij formularz rejestracyjny w zakładce REJESTRACJA
– sprawdź pocztę i kliknij w link aktywacyjny otrzymany w mailu (sprawdź również folder SPAM – tam czasem moga znajdować się nasze maile)
– doładuj swoje konto w systemie kwotą co najmniej 19 zł (opłata inicjalna) Jeśli chcesz jeździć rowerem dłużej bez obaw że zabraknie Ci środków na kolejne wypożyczenia, doładuj konto kwotą 12-15 zł
– pobierz aplikację SWRM z Google Play lub App Store
– udaj się do najbliższej stacji SWRM

2. Jaka jest minimalna kwota wymagana do wypożyczenia roweru?
Minimalna kwota na koncie Użytkownika to 10 zł. Jeśli saldo będzie niższe – wypożyczenie nie będzie możliwe. Sugerujemy utrzymywanie salda ok. 12 – 15 zł aby bez obaw o czas korzystać z rowerów nawet podczas dłuższych przejazdów bez potrzeby częstego doładowywania konta

3. Do czego służy numer telefonu i PIN oraz login i hasło?
Numer telefonu i PIN służą do wypożyczenia roweru w stacji i logowania do aplikacji mobilnej
Login i hasło służą do logowania do panelu użytkownika

4. Co oznacza 6-cyfrowy numer roweru?
Numer każdego SWRM składa się z 6 cyfr – np. 011111
01 to prefiks Szczecinka 
011111 to przykładowy numer roweru który należy wpisać przy użyciu klawiatury

5. Czy możliwa jest rejestracja bez dostępu do Internetu?
Rejestracja w systemie i doładowanie konta w kasie SWRM są możliwe w siedzibie Komunikacji Miejskiej w Szczecinku przy ul. Cieślaka 4

6. Ile stacji SWRM znajduje się w Szczecinku?
W Szczecinku dostępne są 22 stacje zlokalizowane przy przystankach KM. Poszczególne lokalizacje możesz zobaczyć na mapie na stronie głównej lub w aplikacji mobilnej 

7. Kiedy mogę korzystać z roweru SWRM?
Polskie Rowery dostępne są przez 24h 7 dni w tygodniu w czasie trwania sezonu rowerowego – od 1 marca do 1 listopada.
Sugerujemy podczas korzystania z rowerów aby nie przekraczać maksymalnego regulaminowego czasu wypożyczenia – 12 godzin i tym samym uniknąć opłaty dodatkowej

8. Ile rowerów mogę wypożyczyć jednocześnie?
Możesz wypożyczyć do 4 rowerów pod warunkiem posiadania odpowiednich środków na koncie w systemie:
– 1 rower – 10 zł
– 2 rowery – 20 zł
- 3 rowery - 30 zł
- 4 rowery - 40 zł

 

OPŁATY
9. Ile kosztuje wypożyczenie roweru SWRM?

Jednorazowa, bezzwrotna opłata inicjalna – 19 zł
Od 0 do 20 minuty – 0 zł
Od 20 do 60 minuty* – 0,5 zł
Od 61 do 120 minuty* – 1 zł
Od 120 do 180 minuty* – 2 zł
Każda następna godzina* – 3 zł

*Naliczanie opłat jest minutowe.
*Opłaty za poszczególne przedziały czasowe są sumowane np. za wypożyczenie 90 minutowe Klient zapłaci 0,50 zł + 3,00 zł = 3,50 zł

10. Jaki jest maksymalny czas wypożyczenia roweru?
Maksymalny czas wypożyczenia roweru to 12 godzin* przekroczenie oznacza nałożenie dodatkowej opłaty w wysokości - 200 zł

11. Jaki jest koszt odtworzenia roweru w przypadku zniszczenia lub zaginięcia?
Koszt odtworzenia roweru to 2000 zł.
opłaty za usunięcie nieregulaminowej blokady roweru - 200 zł


DOŁADOWANIE KONTA
12. Jak mogę doładować konto?

Konto możesz doładować za pośrednictwem błyskawicznych płatności internetowych (przelewy, BLIK karty płatnicze i kredytowe) po zalogowaniu się na Twoim koncie użytkownika lub w aplikacji mobilnej
Zaloguj się na swoje konto w systemie lub do aplikacji mobilnej i kliknij zakładkę ZASILENIE KONTA.  
Wybierz kwotę doładowania. System automatycznie przekieruje Cię do systemu przelewy24.pl w którym masz do wyboru wiele rodzajów płatności. Po zakończonej transakcji i doładowaniu konta system przeniesie Cię z powrotem na Twoje konto. Sprawdź czy saldo zgadza się z kwotą doładowania

WYPOŻYCZENIE ROWERU
13. Jak mogę wypożyczyć rower?
Możesz to zrobić trzema metodami – przy użyciu klawiatury w stacji, aplikacji mobilnej lub karty użytkownika SWRM
Pamiętaj jednak o wcześniejszym zarejestrowaniu się. 
Możesz to zrobić na stronie swrm.szczecinek.pl, w aplikacji mobilnej lub w siedzibie KM

Wypożyczenie przy użyciu klawiatury w stacji:
– podejdź do terminala (ekran jest domyślnie wyłączany aby oszczędzać energię)
– dotknij zielonego przycisku ENTER na klawiaturze aby włączyć ekran
– wybierz język i kliknij ENTER
– wprowadź numer telefonu w z prefiksem 48 xxx xxx xxx (prefiks 48 przed numerem jest bardzo ważny. Jeśli go nie wpiszesz system nie rozpozna Twojego numeru)
– wprowadź PIN
– wprowadź numer wybranego roweru – tylko 4 cyfry – bez prefiksu 02
– usłyszysz komunikat głosowy, a na ekranie pojawi się numer slotu i kod do zapięcia szyfrowego którego możesz użyć w przypadku przepełnienia stacji
– pobierz wybrany rower ze stojaka popychając go lekko do przodu, a następnie pociągnij do tyłu. Elektrozamek powinien zwolnić rower

Ważne: Przy wypinaniu roweru ze stojaka nie jest konieczne używanie dużej siły. Wystarczy że najpierw popchniesz rower lekko do przodu, a później pociągniesz lekko do tyłu. Elektrozamek zwolni Twój rower

Przy użyciu aplikacji mobilnej:
– pobierz aplikację SWRM z Google Play lub App Store
– przy logowaniu podaj swój numer telefonu z prefiksem 48 xxx xxx xxx oraz PIN
– wybierz zakładkę WYPOŻYCZ ROWER
– wybierz stację przy której aktualnie się znajdujesz
– wybierz numer roweru
– poczekaj kilka sekund na komunikację serwera ze stacją
– na ekranie pojawi się informacja z którego stojaka możesz pobrać rower oraz usłyszysz komunikat głosowy
– pobierz wybrany rower ze stojaka popychając go lekko do przodu, a następnie pociągnij do tyłu

Przy użyciu karty użytkownika SWRM:
- podejdź do terminala SWRM
- naciśnij zielony przycisk ENTER aby wzbudzić stację z trybu uśpienia
- przyłóż kartę do czytnika
- po prawidłowym odczytaniu karty usłyszysz sygnał dźwiękowy
- podaj numer roweru
- pobierz rower z wybranego stanowiska


ZWROT ROWERU
14. Jak mogę zwrócić rower do stacji?

Zwrotu możesz dokonać na dwa sposoby:

a) Poprzez wstawienie roweru do wolnego stojaka
– wybierz wolny stojak rowerowy, wprowadź do zamka uchwyt dokujący i popchnij do przodu aż usłyszysz charakterystyczny klik zamka
– poczekaj 5 sekund na odczyt identyfikatora roweru w zamku
– pociągnij rower do siebie w celu sprawdzenia czy został poprawnie zamknięty
– usłyszysz komunikat – Dziękujemy za zwrot roweru
– możesz sprawdzić na wyświetlaczu w terminalu czy prostokąt odpowiadający Twojemu rowerowi zapalił się na zielono jeśli tak – zwrot został prawidłowo przyjęty
WAŻNE: Nie musisz dokonywać żadnych dodatkowych czynności – system sam wykryje zwrot roweru i go rozliczy

b)Zwrot poprzez zapięcie szyfrowe gdy stacja jest pełna
– podejdź do wybranej stacji z wypożyczonym rowerem i naciśnij zielony klawisz ENTER
– zaloguj się do systemu i podaj swój numer telefonu oraz PIN
– zwracaj uwagę na komunikaty pojawiające się na terminalu stacji
– na ekranie pojawi się komunikat: Czy chcesz wypożyczyć rower? Należy kliknąć czerwony przycisk ZWROT
– za pomocą strzałek na klawiaturze – cyfry 4 i 6 wybierz numer stojaka do którego zapinasz zwracany rower
– podaj numer zwracanego roweru i kliknij klawisz ENTER
– możesz teraz użyć zapięcia szyfrowego aby zapiąć zwracany rower do innego roweru
– rower do którego przypinasz zwracany rower otrzyma w systemie status serwisowany


15. Podchodzę do stacji. Na ekranie terminala nic nie widać. Czy stacja działa?
Z uwagi na włączoną opcję oszczędzania energii wszystkie terminale mają domyślnie wyłączone ekrany. Wystarczy dotknąć zielonego przycisku ENTER aby wzbudzić stację. Po upływie 3 sekund na ekranie pojawi się menu główne. Możesz rozpocząć proces wypożyczenia

16. Jak sprawdzić ile rowerów jest dostępnych w wybranej stacji?
Po wzbudzeniu ekranu stacji w dolnej jego części widać różnokolorowe prostokąty:
– zielone – rower jest gotowy do wypożyczenia
– niebieskie – rower został zarezerowowany przez innego użytkownika
– czerwone – brak roweru w stacji lub jest niedostępny
– czarne – rower jest serwisowany – jest niedostępny dla użytkownika


POMOC
17. Co zrobić kiedy podczas wypożyczenia rower nie chce wypiąć się z wybranego uchwytu?

Skorzystaj z innego roweru dostępnego w stacji. Możliwie najszybciej skontaktuj się z naszą infolinią lub zgłoś awarię przez aplikację mobilną

18. Gdzie mogę zwrócić rower?
Rower możesz zwracać w dowolnej stacji działającej w Systemie SWRM. Aby odszukać najbliższą skorzystaj z aplikacji mobilnej i wybierz opcję – Znajdź Stację/Mapa lub na stronie rowery.szczecinek.pl

19. Co zrobić kiedy rower nie nadaje się do jazdy?
Jeśli zauważysz że rower jest w jakikolwiek sposób uszkodzony (brak powietrza, zerwany lub luźny łańcuch, uszkodzone oświetlenie, brak plastikowej końcówki na końcu uchwytu dokującego lub jakikolwiek inny defekt) prosimy o kontakt z naszą Infolinią lub zgłosić awarię w aplikacji mobilnej

20. Co zrobić jeśli pomimo wpisywania poprawnego przejścia procedury wypożyczenia w terminalu stacji wyświetla się komunikat „brak wybranego roweru w stojaku”?
Sprawdź czy wybrany przez Ciebie rower nie jest już zarezerwowany przez kogoś innego
Skontaktuj się z infolinią i poinformuj nas o tym fakcie. Jeśli w stacji jest dostępny inny rower – spróbuj go wypożyczyć

19. Inny użytkownik wypożycza rower za pomocą klawiatury w stacji. Czy w tym czasie mogę wypożyczyć rower za pomocą aplikacji mobilnej?
Użytkownik wypożyczający rower za pomocą klawiatury w stacji jest nadrzędny w stosunku do aplikacji mobilnej. Poczekaj aż zakończy proces wypożyczania. Jeśli nie system automatycznie ustawi Twoje wypożyczenie w kolejce, a wypożyczenie Twojego roweru nastąpi po zakończeniu wcześniejszej operacji. Do czasu zakończenia wypożyczenia przez użytkownika korzystającego z klawiatury stacja może być niedostępna


21. Podczas jazdy coś stało się z moim rowerem. Co robić?
Odprowadź go do najbliższej stacji i poinformuj o jego niesprawności Infolinię. Możesz też zgłosić awarię poprzez aplikację mobilną

22. Nie chcę już korzystać z systemu SWRM. Co muszę zrobić aby usunąć konto?
Napisz do nas mail na adres info@rowery.szczecinek.pl podając pełne dane osobowe, numer konta (zwrócone zostaną niewykorzystane środki) oraz deklarację chęci usunięcia konta

Wszelkie dodatkowe informacje możesz uzyskać kontaktując się z Infolinią  +48 94 712 88 88
Życzymy przyjemnego i bezpiecznego korzystnia z rowerów SWRM